NM lang (13.09.2013)
Disiplin: Langdistanse
Distanse: 12.59 km
Tid: 96:01
Ikke vært helt i god fysisk form siden jeg ble syk etter Torsbysamlingen med Lyn for to uker siden. Kjente beina var tunge og overskuddet ikke var veldig bra. Har prøvd å hente inn overskudd den siste uken, men hadde ingen god følelse på start.
Leser postbeskrivelsen før start og legger merke til drikkepost på førstpost. Skjønner med andre ord at første strekket er et langstrekk og går til startpost for å lese veivalget. Plukker et godt veivalg, noe som viser seg å være det beste. Knoter litt på retningen og havner for langt til venstre for så å måtte løpe til høyre og runde rundt vannet. Kjenner allerede i første myra at det kommer til å bli beinhardt. Holder bra fart på stien og gjør en parallelfeil ved myra før kraftledningen og drar en liten slynge ekstra. Prøver å dra meg inn med søkket som et holdepunkt inn i posten, men løper forbi og blir en ekstra sløyfe inn i posten. Irriterende.
Jager ut etter Sirum som tok meg igjen med 2 min. Ser ikke veivalget til venstre og taper masse på veivalget til høyre. Skulle også løpt den utydelige stien i motbakken ettersom det er lettere på sti enn høy lyng i motbakkene. Møter på noe som minner om en elg som jeg trodde var Borger, men han var vist en elg. Faller for fort ned i myra og har det tungt inn i posten.
Slitene 190-sko gjør smertelig vondt ut fra 2. post ned steinrøysa. God retning. Finner en god trasé rundt kollen og inn i posten.
Over hogsten tar Borger meg igjen med 10(!) min og holder følge inn til bakken ved 4. post. Godt veivalg ettersom det gikk fort opp første skrenten og tømmerslepet gjordet at det gikk raskt over hogsten.
Grei trasé ut på sti og vei og tar mye av stigningen på skiløype/sti ettersom beina er uhyre tunge. Blir hentet inn av Drage og Vister på 5. post og kløner litt inn posten.
Prøver å utnytte veien og slipper meg for mye ned og taper høydemeter. Ser Vister inn i 6. post og guides greit inn dit.
Begynner å bli sliten og teknikken faller fra hverandre. Skulle løpt den utydelige stien på venstre som lønner seg. Har syra i myra og tempoet er lavt.
8.-10.
Grei fart nedover fortsatt. Tar ryggen til Sandven, men drar på en bom inn i 11. post. Sliten og sløv og leser feil inn i posten.
12. Tumler på kurs til myra for så stien og kurser inn mot posten.
13. Kylling ned skrentene.
Totaltsett et elendig fysisk løp. Fra første myra er det tungt og ikke helt flyt teknisk heller selv om tidstapene er minimale teknisk. Ingen god dag.
Vis kommentarer (0)

NM lang (13.09.2013) NM lang (13.09.2013)